In onze praktijk werken wij op afspraak. U kunt een afspraak maken bij de huisarts, de verpleegkundig specialist, de praktijkondersteuner of de assistente. Heeft u een eenvoudige vraag, zonder spoed? Dan kunt u deze vraag ook stellen via Mijngezondheid.net. Meer informatie leest u op onze pagina over Online dienstverlening.
Hoe maak ik een afspraak?
U kunt op twee manieren een afspraak maken:
- Digitaal via Mijngezondheid.net of de app Medgemak. Let op: niet voor spoed! Maximaal 1 afspraak per dag. Is er digitaal geen afspraak meer mogelijk? Neem dan even telefonisch contact op met de assistente om te horen wat er nog mogelijk is.
- Bel met de assistente. De assistente vraagt altijd waarvoor u een afspraak wilt maken. Zo kan zij beoordelen of u met spoed gezien moet worden, bij wie u het best terecht kunt met uw klacht en of een huisbezoek noodzakelijk is.
Waarvoor kan ik een afspraak maken?
- Spreekuur van de huisarts of verpleegkundig specialist
Onze artsen werken alleen op afspraak. We zorgen dat we voldoende tijd hebben voor uw klacht. Heeft u meerdere klachten? Geef dit dan aan bij de assistente. Er is altijd een afspraak op korte termijn mogelijk als dat nodig is. - Spreekuur van de assistente
Bij de assistente kunt u terecht voor wratten behandelen, injecties (ijzer en vitamine B12), oren uitspuiten of uitstrijkjes maken in kader van bevolkingsonderzoek. - Spreekuur van de praktijkondersteuner
U kunt alleen een afspraak maken bij onze praktijkondersteuners na verwijzing door de huisarts. Een afspraak maken kan alleen telefonisch. - Telefonische afspraak of beeldbellen
Niet voor iedere klacht is een bezoek aan de praktijk nodig. U kunt met de assistente afspreken dat de huisarts u terugbelt. Ook kunt u een afspraak maken voor beeldbellen. Meer informatie over beeldbellen leest u op op onze pagina Online dienstverlening. - Huisbezoek/visite
Wanneer u echt niet in staat bent om naar het spreekuur te komen, kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die fysiek niet naar het gewone spreekuur kunnen komen. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Het niet hebben van vervoer is geen reden voor een huisbezoek. Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, kunt u dat toch beter doen. De behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u beter en sneller kunnen helpen in de praktijk.
Afspraak afzeggen
Het komt regelmatig voor dat patiënten een afspraak maken en vervolgens niet op het spreekuur verschijnen (Niet Verschenen Zonder Bericht noemen wij dit). Deze ongebruikte tijd gaat ten koste van andere patiënten.
Wij verzoeken u dan ook om (het liefst 24 uur) van tevoren de afspraak af te bellen als u niet kunt komen. Als u toch zonder bericht niet verschijnt op uw afspraak dan nemen wij contact met u op. Komt het daarna nog een keer voor, dan kunnen wij u een rekening sturen voor de kosten van het consult waarvoor u niet bent gekomen. Deze kosten worden niet door uw verzekeraar vergoed.
Blijft het voorkomen dat u niet komt, of de rekening niet betaalt, dan zullen we opnieuw een gesprek met u aangaan over de regels en inschrijving in onze praktijk.